Oprava hlavní dráhy letiště skončí už letos
16. března 2013 15:43
Hlavní dráha je v provozu od roku 1963, tedy padesát let. Tato dráha je pro srovnání o devět let starší než první úseky dálnice D1. Hlavními důvody opravy jsou praskliny betonových desek, vylamování částí betonu v místě prasklin a praskliny v asfaltovém povrchu.
Rekonstrukce jde v některých místech až do hloubky 1,1 metru. Letošní práce se týkají zhruba tří kilometrů dráhy.
Během rekonstrukce bude mít letiště k dispozici pouze vedlejší dráhu a tak byl provoz nastaven tak, aby pro přistání letadel byl při standardní provozní situaci převážně využit směr přes Prahu a pro starty směr na Kladno.
Dále byla nastavena přísnější pravidla pro noční lety. V době od půlnoci do páté hodiny ranní nejsou plánovány žádné lety. Letiště Praha umožní pouze přistání a starty zpožděných letů. Tento noční provoz bude organizován pouze ve směru na Kladno a od Kladna.
Podle informací Pražského patriota bude hluk z leteckého provozu po celou dobu generální opravy měřen a vyhodnocen nezávislou hlukovou laboratoří, která na Letišti Václava Havla Praha provádí monitoring hluku a letových tratí. K třinácti stacionárním stanicím přibudou v průběhu generální opravy i dvě mobilní.
Letiště plánuje během generální opravy pravidelné dny otevřených dveří v novém infocentru, které bude otevřeno v druhé polovině dubna 2013 v areálu starého letiště na adrese K letišti 6/1019 v přízemí.