Dnes Sobota - obcasny-dest 7°C
Zítra Neděle - polojasno 8°C
Sobota 20. 4. 2024
Svátek má Marcela
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Nehody v Praze: Loni více mrtvých, hlavně chodců. Kde jsou pro ně nebezpečná místa?
Pár dní před koncem loňského roku skončilo osobní auto po nárazu do svodidel Hlávkova mostu na střeše. Foto: Roman Půta / HZS Praha

Nehody v Praze: Loni více mrtvých, hlavně chodců. Kde jsou pro ně nebezpečná místa?

V Praze vzrostl v loňském roce počet mrtvých při dopravních nehodách. Zahynulo 25 lidí, což je o pět více než v roce 2014. Novinářům to dnes řekli náměstek ředitele pražské policie Zdeněk Bezouška a vrchní komisař dopravní policie Jan Straka. Policisté řešili loni v Praze 21 462 dopravních nehod, což je o asi dvě tisícovky více než předloni, nejvíce jich zavinili řidiči motorových vozidel. Škoda za všechny nehody se vyšplhala na více než 1,3 miliardy korun. „Došlo k nárůstu počtu usmrcených osob, což nám vadí, a na základě analýzy vyhodnocujeme místa, kde k nim došlo. Jsou to hlavně víceproudé komunikace," řekl náměstek ředitele Zdeněk Bezouška.

Z celkového počtu usmrcených je nejvíce chodců, a to 15. V loňském roce zemřelo také šest řidičů a rovněž dva spolujezdci a dva řidiči motocyklů. Místa, kde se smrtelné nehody staly, jsou podle Straky rozmístěna po celém území Prahy a s těmi z uplynulých let se příliš neshodují.

Do analýzy, ve které budou policisté zaznamenávat nejnebezpečnější místa, proto započítají také místa nehod s těžkými zraněními – těžce zraněných bylo loni celkem 179, což je o 27 případů méně než v roce předchozím.

V hlavním městě při nehodách zemřelo rovněž jedno dítě. Děti byly účastny 108 nehod, kdy bylo osm dětí těžce zraněno a více než stovka lehce. Z celkového počtu nehod děti zavinily asi polovinu z nich.

Nejčastější příčinou nehody v Praze bývá nesprávný způsob jízdy, nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nedání přednosti. „Oproti jiným krajům je to tak trochu specifikum Prahy," řekl Straka.

Mezi nejnebezpečnější místa pro chodce patří přechod k tramvajové zastávce v ulici Jana Želivského na Praze 3 nebo Plzeňská v pěší zóně u Anděla, kde dochází k nehodám chodců s tramvajemi. V rámci centra města pak obecně k nejvíce nehodám dochází mimo jiné na křižovatce na Klárově v Praze 1.

Negativním trendem je podle policistů vzrůstající počet řidičů, kteří od nehody ujeli. Loni se takto v Praze zachovali řidiči v 3685 případech. „Většinou se jedná o nehody s hmotnou škodou, například tedy o nehody na parkovištích obchodních center a podobně," řekl Straka.

Policistům by ve vážných případech prý pomohlo, kdyby v takových případech svědci okamžitě zavolali linku 158. „V Praze je množství kamer a my jsme v krátké době schopni řidiče dohledat a dostihnout," řekl šéf pražských dopraváků Pavel Švrčula.

Nejvíce nehod v Praze zaviní řidiči motorových vozidel, více než 20 000. Více než stovku nehod pak zavinili cyklisté. „Počet nehod zaviněných cyklisty nám ale již dva roky klesá," řekl Straka. Téměř tři stovky nehod pak zaviní chodci. Nejvíce nehod se účastní osobní auta, poté náklaďáky a na třetím místě jsou autobusy.

Řidiči v Praze nejčastěji havarovali podle statistiky policistů v říjnu, kdy se stalo 2124 nehod. Druhý nejvyšší počet zaznamenali v listopadu, přesně 1961 případů, na třetím místě pak byl červen s rovnými 1900 nehodami. Naopak nejméně jich bylo v únoru, 1424.

Policisté loni rovněž potrestali asi 37 000 přestupků za 18 milionů korun. Z toho dostalo pokutu 694 chodců za 150.000 korun, cyklisté byli pokutováni v 117 případech.


Autor: ČTK

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru