Návrat jednadvacítky a třiatřicítky: Výluka tramvají u Bílé labutě obnoví zapomenuté linky
12. února 2016 14:30
Historie tramvajových linek 21 a 33
Linka 21
Byla zavedena 1. dubna 1926 na trase mezi Žižkovem a Michlí. V průběhu let měnila svou trasu, několikrát byla zrušena. Naposledy v září 2012, kdy jezdila mezi Braníkem a Karlovým náměstím.
Linka 33
Fungovala mezi Hostivaří a Braníkem během letních prázdnin v první polovině sedmdesátých let. Potom jezdila během letní výluky v roce 2014 na trase mezi Braníkem a Vršovicemi.
Ve smyčce Těšnov bude postavena úplně nová vjezdová kolej. Na smyčce bude tedy možné nově obracet i od Bílé Labutě, což představuje značné zlepšení manipulačních možností ve městě.
Změny a zavedení tras tramvajových linek:
Linky č. 3 a 52 jsou v úseku Bílá labuť – Palmovka odkloněny přes zastávky Těšnov, Vltavská, Dělnická a Maniny. Linka č. 3 nebude mít po dobu výluky interval páteřní linky, ale standardní.
Linka č. 8 ve směru od Nádraží Podbaba je ze zastávky Náměstí Republiky odkloněna do zastávky Masarykovo nádraží, odkud dále pokračuje jako zvláštní linka č. 21 (trasa Nádraží Braník – Podolská vodárna – Výtoň – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – Lazarská – Václavské náměstí – Masarykovo nádraží).
Linka č. 12 je ze zastávky Palmovka prodloužena přes zastávky Balabenka a Nádraží Libeň do obratiště Starý Hloubětín, kde je ukončena (v neděli do cca 9:00 hod. je ukončena na Palmovce).
Zvláštní linka č. 33 je zavedena v trase Březiněveská – Kobylisy – Ke Stírce – Bulovka – Palmovka – Invalidovna – Křižíkova – Florenc.
Náhradní doprava:
V nočním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X52 v úseku Masarykovo nádraží – Florenc – Palmovka.
Změny v provozu autobusů:
Zastávka Florenc pro linku č. 207 ve směru Staroměstská bude přemístěna z ulice Ke Štvanici do ulice Křižíkovy do výstupní autobusové zastávky. Nástupní zastávka Florenc pro linku č. 509 bude v ulici Ke Štvanici přemístěna do zastávky v opačném směru (nástupní zastávka linky č. 133).