Na českých dálnicích výrazně vzrostl provoz, týká se to i Pražského okruhu
22. března 2017 09:03
Sčítacích míst bylo loni v republice přes 8000. Sčítání prováděla od května do podzimu na všech dálnicích a silnicích první třídy i na vybraných komunikacích druhé a třetí třídy agentura IPSOS, která poprvé použila speciální mobilní aplikaci v chytrých telefonech pro sběr dat ručním způsobem. Agentura zvítězila v soutěži vyhlášené ŘSD a za tuto zakázku obdrží 57 miliónů korun.
Veliký nárůst byl zaznamenán na začátku dálnice D6 od Řep po Hostivici. Na křížení s Pražským okruhem se od roku 2010 zvedla intenzita dopravy o 90 procent, místem projede skoro 40 tisíc aut za 24 hodin.
Postupně se naplňuje jižní část Pražského okruhu. Intenzity na nové části dosahují už 40 až 50 tisíc aut za 24 hodin, zhoršuje se situace na čtyřpruhovém úseku Slivenec – Třebonice, kterým projede za den až 75 tisíc vozidel.
Dálnice D5 u Prahy se také dostává do vysokých hodnot, za 24 hodin tudy projede zhruba 60 tisíc aut. Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i díky opravám místy i poklesla.
Dopravním uzlem Horní Počernice (D11) v katastrálním území Praha-Běchovice projelo loni za 24 hodin 70 tisíc aut, což je o 10 tisíc více než v roce 2010.
Zvýšil se i počet aut, která přijíždějí do Prahy po dálnici D1. V úseku u Spořilova projelo v roce 2010 za 24 hodin 88500 aut, loni to bylo za stejný časový úsek téměř 100 tisíc.
Za nárůstem dopravy v této oblasti stojí i fakt, že stále není dokončen Pražský okruh. Chybějící úsek, který má propojit brněnskou a hradeckou dálnici (stavba 511), by ulevil právě Spořilovu a dalším částem na jihu metropole.