Metro do Motola letos jezdit nezačne. Účet za podzemku k nemocnici přesáhne 20 miliard
23. ledna 2014 08:16
„Částka 22,5 miliard nebude v žádném případě vyčerpána, naopak v současné chvíli máme 1,6 miliardy rezervu,“ řekl Pařízek.
Původní cena, dosažená v soutěži, byla 18,9 miliardy korun. Včetně původně předpokládané míry inflace to mělo být 21 miliard. Nyní je podle materiálu, který magistrátní výbor dopravy projednal, předpokládaná cena 22,5 milionu korun.
Původní částka prý počítala s vyšší mírou inflace, než jaká v průběhu let ve skutečnosti byla. I se započtením skutečných víceprací se tak cena stále pohybuje pod 21 miliard, řekl Ďuriš.
V rámci víceprací jsou započítány i takzvané méněpráce, tedy i technologie, které byly nakonec levnější než v původním projektu. „Vícenáklady jsou takto kalkulovány na 42 procent, ve skutečnosti je to v řádu procent,“ popsal Ďuriš s tím, že český zákon nahlíží i na zlevněné části stavby jako na vícenáklady.
Pro veřejnost by měl být prodloužený úsek otevřen v prvním čtvrtletí 2015. Zkušební provoz by měl začít na přelomu let 2014 a 2015. Stavební práce mají být dokončeny v listopadu 2014, stejně jako například stavba výtahů či eskalátorů, píše se v materiálu. Kompletní a přesný harmonogram bude mít magistrát a DPP hotov v druhé polovině letošního února.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý 6,1 kilometrů a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.