Městský okruh: Zastupitelstva Prahy 3 a 9 vyjádřila podporu zahloubené dostavbě
19. září 2017 21:27
Starostka městské části Praha 3 Vladislava Hujová předložila ke schválení na dnešním jednání zastupitelstva městské části výzvu zastupitelům hl. m. Prahy, která apeluje na pokračování přípravy realizace původního projektu dostavby severovýchodního segmentu městského okruhu dle platného stanoviska EIA ve variantě T1.
„Radnice dlouhodobě požaduje pokračování projektové i realizační přípravy tunelového vedení městského okruhu v původně projednávané tunelové variantě vedené v podzemí v souběhu se Spojovací od křižovatky s Českobrodskou ve směru k Balabence. Chceme tak odlehčit nadměrnému zatížení území dopravou,“ doplnila k návrhu starostka Hujová (TOP 09).
Hlavní město Praha rozhodlo o přípravě studie alternativního vedení městského okruhu. Zástupci Trojkoalice a zejména Strany zelených však požadovali rozpracování alternativy z větší části vedené nad povrchem.
„To by však znamenalo další zatížení území, protože Praha 3 plní tranzitní funkci v době, kdy není dostavěn ani vnější ani vnitřní okruh Prahy. Chceme dostat auta z ulic a zpříjemnit tak život nejen občanům Prahy 3,“ odmítl rozpracování nadzemní varianty návrhu zástupce starostky Alexander Bellu (ODS).
Výzvu podpořila hlasováním koalice TOP 09, ODS, ČSSD včetně opozičních zastupitelů strany Svobodných a KSČM. Návrh nepodpořili členové Ž(n)s v čele s Ondřejem Rutem a předsedou Strany zelených Matějem Stropnickým.
Pokud nebude realizována původní varianta návrhu, vyústil by tunel přímo na jarovské sídliště. „Denně by tu z tunelu vyjíždělo tisíce aut, které by občany zatěžovaly jak z hlediska bezpečnosti, tak hluku i životního prostředí. Toto je pro vedení Prahy 3 nepřijatelná varianta, “ doplnila radní Irena Ropková (ČSSD).
Zastupitel Prahy 9 Marek Doležal (TOP 09) pochybuje o tom, že by varianta vedená na povrchu, jak to prosazuje Strana zelených a na půdě pražského zastupitelstva celá Trojkoalice, byla ekonomicky výhodnější. Variantu rozšíření povrchových silnic považuje za nehospodárné. Předpokládá, že by za několik let bylo nutné investovat do výstavby tunelové varianty kvůli rostoucí dopravě.
„My nechceme v tuto chvíli nic nového, nic jiného. My chceme pokračovat v tom původním. To je jediné, ať se v tom pokračuje," řekl ČTK Doležal. Pokud by hlavní město začalo jednat o jiné variantě, obává se toho, že se případná realizace odsune o několik let.