Magistráte, budíček, zní kvůli parkovacím zónám z Prahy 10
18. března 2014 12:00
Výsledky dopravní studie a parkovacího výzkumu jsou veřejnosti k dispozici na www.praha10.cz/parkovani.
V rámci dotazníkového šetření oslovila městská část 52 000 domácností directmailovým podrobným dotazníkem. Znění dotazníků i zpracování výsledků bylo předmětem zadání Katedry technologie a řízení dopravy Univerzity Pardubice Jana Pernera (UPJP), která se stala i garantem odborné stránky dotazníkového šetření a validity výsledků.
„Návratnost dotazníků činila velmi solidních 20 procent, což jasným způsobem dokazuje zájem našich občanů o tuto závažnou problematiku, se kterou se musejí potýkat každý den,“ upřesnila místostarostka Kleslová.
Vedle dotazníku určeného občanům byla zpracována i „Analýza dopravy v klidu na celém území Městské části Praha 10“, která mapovala parkování v městské části až do úrovně ulic. Výsledky těchto výzkumů byly prezentovány veřejnosti i médiím a přijetí vybrané varianty zavedení omezených zón placeného stání ve vybraných lokalitách mělo diskutovat městské zastupitelstvo.
Praha 10 neobdržela vyjádření ke studii
Během projednávání v Praze 10 v dubnu loňského roku však pražský magistrát prostřednictvím tehdejšího náměstka primátora Josefa Noska (ODS) oznámil, že Praha chce zavést nový systémový přístup k vytváření zón.
„Původně vznikaly zóny tak, že je navrhovala městská část a město je posvětilo. V současné době bude jejich vytváření fungovat tak, že město vytvoří studii, ke které se městské části vyjádří a dají své připomínky,“ uvedl tehdy doslova pražský magistrát. V květnu pak usnesení rady uložilo přípravu koncepce zón placeného stání pro celé území hlavního města magistrátnímu řediteli.
Od tohoto příslibu a usnesení rady téměř před rokem však Praha 10 žádnou studii k vyjádření od hlavního města doposud neobdržela. Celopražské zastupitelstvo se na svém posledním zasedání zabývalo pouze návrhem vstupu hlavního města do nově utvořeného sdružení Česká parkovací asociace.
Zoufalík a Kleslová to vidí stejně
„Očekávali jsme slíbený koncepční materiál k parkování. Vstupem do asociace se pražské parkovací problémy nevyřeší – je to to samé, jako kdyby vstup Prahy do asociace odpadních vod měl vyřešit problém chybějící čističky,“ glosoval aktivitu magistrátu starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík (Nez.).
Situace s parkováním nejen v Praze 10 tak zůstává kritická. Zasaženy jsou především ty části „desítky“, které sousedí s městskými částmi, které zavedly zóny placeného stání dříve, bez celopražské koncepce.
„Dnes je situace taková, že začínáme mít dojem, že jsme trestáni za náš zodpovědný přístup k problematice, za nebývalé zapojení veřejnosti, za snahu najít řešení přijatelné pro všechny,“ uzavřela místostarostka Kleslová z hnutí ANO, které založil podnikatel a mediální magnát Andrej Babiš.