Kvůli slibu levnější MHD se prodalo méně ročních jízdenek
19. února 2015 16:46
Původní termín, od kdy měla sleva na jízdné platit, byl letošní březen. Lidé proto víc kupovali několikaměsíční kupony. Například pětiměsíčních se prodalo od loňského září do letošního ledna téměř o třetinu víc než před rokem, celkem 13 976. Ročních si lidé koupili 113 310, o rok dříve 128 084 kusů.
„Už i v minulých letech došlo k poklesu prodeje ročních kuponů o asi pět procent, ale také se prodalo méně čtvrtletních kuponů. Naopak v období 2014 až 2015 prodej čtvrtletních kuponů vzrostl," uvedl Štábl. Dopravní podnik podle něj očekává výrazný růst zájmu o roční kupony hned v červenci, kdy začne sleva platit.
S předvolebním slibem snížit cenu MHD na deset korun za den, tedy 3650 korun ročně, přišla před volbami Trojkoalice (KDU-ČSL, Starostové a nezávislí a Strana zelených). Koalice tohoto uskupení s ANO a ČSSD si návrh vzala za svůj a rada ho schválila minulé úterý.
Praha chce na nižší cenu přilákat do MHD více cestujících a tím získat peníze, kterými pokryje výpadek na vybraném jízdném. Pokud se tak nestane, město vyjde opatření podle předběžného odhadu na 400 milionů korun. Přesné vyčíslení nákladů na zlevnění musí Praha ještě dopočítat. DPP v současné době za roční kupony získá asi 800 milionů korun za rok.