Kvůli novým tramvajovým i železničním tratím se změní územní plán
17. září 2017 09:48
Podněty navrhl městský Institut plánování a rozvoje (IPR) v souladu se zásadami územního rozvoje, kterými se město musí při svém rozvoji a přípravě územního plánu řídit. „Schválené změny umožní posílení tolik preferované a potřebné kolejové dopravy v Praze," uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Úprava územního plánu zpravidla zabere dva až tři roky.
Schválené podněty zahrnují východní tramvajovou trať, která má v budoucnu vést z Jižního Města přes Spořilov, Vršovice, Žižkov a Libeň až do Kobylis, a jižní trať, vedoucí ze Smíchova přes Dvorce a Budějovickou do Michle. Jde o záměry, s jejichž stavbou se nezačne dříve než za několik let.
Součástí změn je i vymezení koridoru pro plánovanou rychlodráhu z Prahy do Brna. Úprava umožní také přípravu takzvaného Nového spojení 2, které zahrnuje dva tunely a novou podzemní stanici umístěnou mezi hlavním nádražím a Národním muzeem. Projekt je zatím pouze ve fázi studie.
Stávající vedení magistrátu ve svých dopravních koncepcích a plánech počítá s větším rozvojem kolejové dopravy, která je ekologičtější než autobusy. Dopravní podnik nedávno představil strategii rozvoje tramvajových tratí, která počítá s téměř 30 novými. Informovali jsme zde: Metropole chce postavit 30 tramvajových tratí, se třemi počítá za pár let
Tři z nich mají být vybudovány do pěti let, a to trať z Divoké Šárky na Dědinu, ze Sídliště Barrandov do Slivence a z Modřan na Libuš do blízkosti plánované stanice nové linky metra D.