Končí dlouhá rekonstrukce Bělehradské ulice, ze spojnice centra s Nuslemi udělala bulvár
27. listopadu 2015 12:14
Během více než půlroční rekonstrukce Bělehradské ulice byla kompletně obnovena komunikace v délce 1350 metrů, počínaje křižovatkou s Rumunskou ulicí a konče ulicí Otakarova. Obnova zahrnovala i rekonstrukci mostu přes Botič.
Dopravní podnik provedl rekonstrukci téměř 1,4 kilometru dlouhé tramvajové trati od Tylova náměstí po Otakarovu. V souvislosti s tím bylo realizováno dalších devět významných investic – například obnova vodovodních a kanalizačních řadů, nové odvodnění komunikace, obnova vedení vysokého napětí a veřejného osvětlení, pokládka telekomunikačních vedení či obnova plynovodu.
V rámci rekonstrukce byla kompletně vyměněna stávající konstrukce vozovky, osazeny nové obrubníky, nové vodorovné a svislé dopravní značení, byla zřízena nová parkovací stání, tramvajové zastávky a nové chodníky. Došlo k vysazení téměř dvou desítek stromů, v novém městském bulváru se objevily další lavičky.
Došlo také ke sjednocení povrchů – nový povrch je tvořen živičným krytem. Na chodnících je všude dlažba z Pražské mozaiky. Celkem bylo položeno více než 9,5 tisíce metrů čtverečních dlažeb.
V rámci rekonstrukce byla vybudována nová tramvajová zastávka ve směru do centra „Pod Nuselskými schody“. Všechny zastávky – Bruselská, Pod Karlovem a Pod Nuselskými schody – jsou plně bezbariérové, a to v obou směrech.
V prosinci budou ještě probíhat dokončovací práce v křižovatce Fričova, na předpolích mostu přes Botič a budou se dláždit chodníky v dolním úseku. Na předpolích mostu před Botič budou lokální dopravní opatření, například jízda po kolejích, platit až do 6. prosince.