Kandidát na Sexistické prasátečko? Kvůli nahé kampani řeší radní stížnost na metropolitní rádio
27. ledna 2015 15:43
Vedení rádia kritiku odmítá s odůvodněním, že reklama přísně dodržuje etický kodex reklamy. „V reklamě jsou rovnoměrně využity vizuály jak ženy tak i muže, přičemž v žádném z nich nebyly vidět jejich intimní partie. Nahota tady funguje jako nadsázka demonstrující hrdost našich posluchačů na vlastní nezávislost, na to, že stejně jako naše hudba nejdou s hlavním proudem,“ říká David Šimoník, ředitel a jednatel Expresu. Reklamní kampaň pochází z dílny významné agentury Havas Worldwide Prague pod vedením Edy Kauby.
Čtěte také na serveru Pražský patriot: Kdo zachrochtal v Sexistickém prasátečku? Bylo z čeho vybírat, pozadu nestáli ani politici
Rada pro reklamu – tuzemský orgán samoregulace reklamy, jehož hlavní náplní je dohlížet na dodržování etických pravidel reklamní činnosti, stanovených v Kodexu reklamy, se bude stížností zabývat. Jako sankce rádiu hrozí stažení celé reklamní kampaně „Rádio, které se nestydíš poslouchat…“. S reklamním spotem mělo rádio Expres FM potíže i v některých online médiích.
„Server Youtube nám na podzim loňského roku reklamní spot zakázal. Je velmi zajímavé sledovat, co a proč média či jednotlivci považují za vhodné a co už nikoliv. Youtube naše video označil paradoxně za pornografické. Osobně mi některá povolená videa přijdou mnohem vulgárnější,“ říká Pierre Beneš, výkonný ředitel Expres FM.
Vedení rádia Radě poskytlo své vyjádření, teď čeká na rozhodnutí orgánu. Šimoník ale vidí situaci optimisticky: „Vzhledem k tomu, že jsme byli při přípravě kampaně maximálně ohleduplní ke všem typům čtenářů a diváků, neočekávám žádný postih.“.