Jste manipulátor, vzkázal odcházející ředitel dopravního podniku Křístek. Měli jsme vás vyhodit mnohem dřív, reaguje primátor
30. září 2013 16:52
Reakce primátora Tomáše Hudečka
„Po přečtení prohlášení pana Křístka musím konstatovat, že jsme ho měli vyhodit mnohem dříve. Rada hlavního města Prahy mu dne 24. 5. 2013 dala jasný úkol: upravit smlouvu mezi Dopravním podnikem hlavního města Prahy, a.s., a Škodou Transportation, a.s., tak, aby její plnění nevedlo k platební neschopnosti Dopravního podniku. Zavedení klimatizace a odložení splátek rozhodně není cesta, jak Dopravní podnik zachránit. Jen se mu podařilo problém v čase odsunout.“
Milan Křístek se ohradil proti kritice, že nedokázal s plzeňskou škodovkou upravit kritizovaný kontrakt nákupu tramvají 15T ForCity.
„Dodavatel byl připraven jednat zejména o zavedení klimatizace do vozů zdarma, odložení splátek z roku 2018 o dva roky, rozložení dodávek v letech 2015 až 2018 či o modifikaci již dodaných tramvají ze tří na dva a čtyři články,“ uvedl Křístek.
„Kombinace těchto faktorů znamená podstatnou úsporu investičních prostředků, ovšem za předpokladu, že dopravní podnik a hlavní město chtějí zkvalitnit vozový park. Populistické názory primátora Hudečka, však realistická řešení znemožňují. Politická reprezentace navíc sama odmítá nést přímou zodpovědnost za možné postihy při vypovězení smlouvy,“ pokračoval.
Vyjádření Milana Křístka je velmi dlouhé, server Pražský patriot z něj vybral pasáže, ve kterých si Křístek nebere servítky:
„K seriozní diskuzi s představiteli města nikdy nedošlo a to přesto, že poradcem primátora Hudečka je i bývalý náměstek odpovědný za dopravu Josef Nosek, který je o systémových problémech dlouhodobě informován.“
„Rád bych upozornil na prostý fakt, že se na letošním smírčím jednání staré koalice dohodli a zavázali představitelé TOP 09 – tedy jmenovitě Tomáš Hudeček, Jiří Vávra a Jiří Pařízek – k jednorázovému zvýšení jízdného a k jeho dalšímu každoročnímu navýšení minimálně o inflaci.“
„S určitým odstupem se ovšem domnívám, že hlavním důvodem okamžitého přijetí mé rezignace a nehorázně pojaté kritiky mé práce je smlouva se společností Inženýring dopravních staveb na obstarávání současné největší investiční akce a to dostavbě trasy V.A. metra podepsané v roce 2009.“
„Patrně nedostatečná realizace vlastních projektů způsobuje velký tlak politické reprezentace na dokončení prodloužení trasy A metra do příštích komunálních voleb. Zjišťované problémy jsou ovšem systémově obdobné jako u tunelového komplexu Blanka.“
„Problém se společností Inženýring dopravních staveb vyvrcholil letos v květnu kdy pracovníci společnosti poslali k podpisu vyhodnocení jednotných řízení bez uveřejnění (dodatky č.9 a 10), i když museli vědět, že tyto vícepráce jsou již provedené nebo zahájené. V této souvislosti mne navíc velmi zaskočila nečinnost některých vysokých funkcionářů TOP 09 při řešení tohoto problému. Ovšem pouze do doby, než vyšlo najevo, že se společností IDS stále udržují formální i neformální vztahy.“
„Hloupé argumenty k mému okamžitému odvolání mne pak utvrzují v pokračování nestandardních aktivit některých politických představitelů naší metropole vzhledem k dopravnímu podniku a vlastně i daňovým poplatníkům.“
Reakce pražského primátora Tomáše Hudečka na sebe nenechala dlouho čekat. V plném znění je v boxu na úvod článku.