Honzík a Mařenka přilákali pozornost
10. září 2014 14:23
„Síť mateřských center staví na myšlence, že rodina má být první univerzita dítěte. Inspirovali jsme se v českých pohádkách, kde máma napekla Honzovi buchty a vyslala ho do světa. Buchty symbolizují schopnosti a dovedností, které by u dětí rodiče (i prarodiče) měli utužovat a rozvíjet dříve než půjdou do školy,“ přiblížila PR koordinátorka Sítě mateřských center Lucie Nemešová záměr aktivit na 10 soutěžních stáncích, které vycházely z principů školy hrou, kdy je běžný život propojován s rozvojem schopností a dovedností.
„Snažili jsme se ukázat, že jednotlivé činnosti s dětmi nestojí samy o sobě, ale vždy je spojujeme s komunikačními dovednostmi jako je vyjednávání, rozhodování, zodpovědnost, spolupráce, vytváření postupů, rozvoj řeči a podobně. Rodiče odcházeli s nadšením, že mají nové nápady pro společné chvíle s dětmi, což naplnilo náš záměr, protože nejvzácnějším darem, který můžeme svým dětem věnovat, je čas činorodě strávený společně s dětmi,“ s potěšením hodnotí přínos odpoledne Rut Kolínská, prezidentka Sítě mateřských center.
Program připravila mateřská centra: MC Balónek, MC Cirkus, MC Liška, MC Studánka Zličín, RC YMCA, RC Kamarád Chameleon a organizace Mezi námi, AFS Mezikulturní programy. Celý den vydatně pomáhaly dobrovolnice z dm drogerie markt s.r.o., která se stala generálním partnerem.
Akce se konala v rámci celoroční kampaně Sítě mateřských center Křídla a kořeny naší rodiny, jako příspěvek k zářijovému tématu Rodina jako první univerzita dítěte.