Holešovická trať dostane miliardový dárek
1. března 2013 13:32
V současnosti má železniční úsek délku 4,5 kilometru a jsou na něm dvě železniční stanice: Praha – Bubeneč a Praha – Holešovice, včetně odbočky Stromovka, kde odbočuje dvoukolejná trať směrem na Masarykovo nádraží.
Má význam pro mezinárodní i příměstskou dopravu. Je totiž součásti koridoru Berlín – Děčín – Praha – Brno – Břeclav – Vídeň. Jezdí po něm i příměstská linka S4 mezi Prahou, Roztoky, Kralupy nad Vltavou a Nelahozevsí.
Přestup na MHD
V úseku zatím nejsou žádné železniční zastávky. To by se ale mělo během realizace optimalizačního projektu změnit, když vznikne zcela nová zastávka Praha-Podbaba s dvěma novými nástupišti v délce 220 metrů.
Zde budou moci cestující přestoupit nejen na autobusy, ale i tramvaje.
Před dvěma lety totiž byla do těchto míst prodloužena trať z Vítězného náměstí, která měla do roku 2011 konečnou zastávku u hotelu Crowne Plaza, tedy asi čtvrt kilometru od železniční trati.
Ta bude ve své polovině rozdělena veřejným podchodem. Po jejím uvedení do provozu přestane pro výstup a nástup cestujících sloužit stanice Praha – Bubeneč.
V rámci prací dojde u obou stávajících stanic k částečným směrovým úpravám jejich kolejišť, což umožní zvýšení rychlosti projíždějících vlaků.
Omezení provozu
V částech trasy vedoucí zastavěným územím Holešovic a Podbaby pak místní obyvatele ochrání nová protihluková opatření.
Během stavby dojde i na určitá omezení provozu. Nepřetržitá výluka první (liché) skupiny staničních kolejí a obou koncových částí stanice potrvá od zítřka až do 7. června letošního roku.
Druhá nepřetržitá výluka zahrnující zbylé koleje včetně části odbočky Stromovka potrvá od poloviny června do letošního 20. září.
Na podzim se stavební práce v další navazující nepřetržité výluce přesunou do traťového úseku ve Stromovce a stanici Praha-Bubeneč. Ukončení celého projektu se předpokládá v roce 2015.