Hnutí PRO PRAHU: za krizi projektu Opencard může předchozí i současné vedení města
3. června 2014 23:02
Chybějící koncepce by tak mohla do budoucna způsobit, že se město v budoucnu opět ocitne ve slepé uličce, například proto, že teď pod tlakem přistoupí pouze na krátkodobé technické řešení celého problému.
„Myslíme si, že k projektu Opencard bylo od začátku přistupováno velmi nešťastně," říká výkonný místopředseda PRO PRAHU a starosta Koloděj Zbyněk Passer. „Město tento projekt dlouhodobě podceňovalo a současný krizový stav, který může v nejhorším případě omezit Pražany v jejich běžných potřebách, jako je doprava do práce a nebo třeba k lékaři, je zapříčiněn hlavně nečinností současného i předchozího vedení města," dodává.
„Velkou chybou by teď bylo nechat se uvrtat pod tlakem do jakéhokoliv krátkodobého technického řešení, které by v budoucnu město zavedlo do podobné slepé uličky a akorát by řešení odložilo na pozdější dobu," vyjadřuje dále své obavy z právě probíhajícího vyjednávání magistrátu a firmy EMS, která Opencard provozuje.
„Už dávno měly být definovány určité standardy, které by Praze umožnily pružně reagovat na nastalou situaci a sehnat nového provozovatele, takže by si jakákoliv soukromá firma nemohla brát za rukojmí přes milion obyvatel města," říká Petra Venturová, předsedkyně PRO PRAHU. „Za liknavý přístup k vedení projektu Opencard a současné riziko, že cestující budou muset stát fronty na vyzvednutí papírových kuponů, ale můžeme vinit právě jen minulé a současné vedení města," dodává.