Dopravní podnik musí umožnit Rencaru reklamu na tramvajích, rozhodl soud
6. prosince 2016 12:09
„Proti usnesení podáme v zákonné lhůtě odvolání, ale do jeho potvrzení či zamítnutí se budeme předběžným opatřením řídit,“ potvrdil generální ředitel DPP Martin Gillar.
Smlouva s Rencarem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031, podle dopravního podniku je neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Obě strany na sebe podaly žaloby.
„Vycházíme mimo jiné ze stanoviska Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, podle kterého je smlouva se společností Rencar koncesní. To ve svém důsledku znamená, že je neplatná,“ sdělil Gillar. Rencar ale označil podání DPP k úřadu za účelové a nesouhlasí s ním.
Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi.