Částečný trolejbus v Praze vyjíždí, na začátek testů přijede i legendární Tatra T 400
8. října 2017 12:42
V Prosecké ulici je už ve směru do kopce asi kilometr dlouhá trolej, na kterou se vůz za provozu připojí. Ve směru z kopce trolej měří 600 metrů. Troleje budou napájeny z měnírny umístěné v dolní části ulice. Díky testovanému systému zvládne elektrobus objet celou svou trasu.
Nový vůz bude na trati podnik několik týdnů testovat ve zkušebním provozu na lince 140 bez cestujcích, pak s nimi. Jeho přesná délka bude záležet na výsledcích a aktuálních zjištěních. Na jaře by měly být dostupné první ucelené výsledky z testování. Linka 140 vede přes Prosek, Letňany a Čakovice a spojuje Palmovku s Miškovicemi. Troleje jsou v Prosecké ulici mezi zastávkami Kundratka a Kelerka.
Čtěte také: Výročí: poslední jízdou vyvrcholil soumrak pražských trolejbusů, který začal už po válce
Elektrobus bude dobíjen rovněž na konečné na Palmovce, kde bude asi 20 metrů dlouhá trolej, která bude dobíjet ze stávajících tramvajových trolejí. Toto místo nebude sloužit pouze pro vozy z Palmovky do Letňan, ale také pro elektrobusy, které se přesunou z linek číslo 163 a 213 na linky 109 a 239.
Prototypový dvanáctimetrový elektrobus SOR TNB 12 přijede z Brna, kde také posloužil ke zkouškám. Vyroben byl loni. Slavnostního zahájení v neděli 15. října od 10 hodin by se měl zúčastnit i trolejbus Tatra T 400, který je k vidění v Muzeum MHD ve střešovické vozovně.
„V nedě svezeme na ukázku zájemce v SOR TNB 12. V Tatře se lidé nesvezou, tak pojede jen s hosty. Po neděli začne program zkušebních výzkumných jízd bez lidí. Termín zahájení pravidelného provozu s cestujícími mezi Palmovkou a Letňany terpve sdělíme, sami ho zatím neznáme," sdělila mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.