Babišova tlačenka? Primátorka se chce zbavit ředitele dopravního podniku, možná bude tendr
1. října 2015 13:55
Primátorka v pátek v rozhovoru s ČTK obvinila Ďuriše z manažerských chyb a řekla, že by měl ve funkci skončit. Podle neoficiálních informací o výměnu ředitele největší městské firmy v ČR usiluje šéf ANO Andrej Babiš. Server neovlivní.cz dnes uvedl, že Babiš kvůli výměně ředitele v úterý apeloval na členy zastupitelského klubu pražské ANO. Ďuriš, který bude příští týden ve funkci dva roky, pochybení odmítá.
„V první řadě je nyní nutné uklidnit atmosféru a jednat věcně a s chladnou hlavou," řekl náměstek Dolínek, který je zároveň předsedou dozorčí rady. „Na páteční ráno jsem svolal mimořádné jednání, kde se budeme aktuální situací zabývat. Chci zdůraznit, že dopravní podnik je v současnosti stabilizován a funguje. Za to patří jednoznačně dík panu řediteli Ďurišovi," uvedl.
„Na druhou stranu se podle mého názoru společnost momentálně nachází na rozcestí a je třeba určit, jakým směrem se vydá do budoucna. Za nejlepší řešení považuji, aby se určení této vize realizovalo prostřednictvím otevřené soutěže na nového generálního ředitele," doplnil.
„V první řadě je nyní nutné uklidnit atmosféru a jednat věcně a s chladnou hlavou," řekl náměstek Dolínek, který je zároveň předsedou dozorčí rady. „Na páteční ráno jsem svolal mimořádné jednání, kde se budeme aktuální situací zabývat. Chci zdůraznit, že dopravní podnik je v současnosti stabilizován a funguje. Za to patří jednoznačně dík panu řediteli Ďurišovi," uvedl.
„Na druhou stranu se podle mého názoru společnost momentálně nachází na rozcestí a je třeba určit, jakým směrem se vydá do budoucna. Za nejlepší řešení považuji, aby se určení této vize realizovalo prostřednictvím otevřené soutěže na nového generálního ředitele," doplnil.
„Považuji za zásadní dělat personální změny na úrovni ředitele teprve poté, co budeme znát stanovisko majitele, tedy valné hromady dopravního podniku," řekla ČTK členka dozorčí rady Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Personální změny v představenstvu nebo v managementu firmy ani výběrové řízení podle ní na programu mimořádné dozorčí rady nejsou.
Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 000 lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.