A máte po překvapení: Víme, co letos (ne)dostanete na firemním vánočním večírku
23. listopadu 2015 09:44
„Nejvíce mají firmy zájem o dárkové balíčky s vánoční tématikou. Oblíbené jsou také různé sladkosti, kvalitní čaje či kosmetické sady,“ uvedla Jana Martínková ze společnosti Activa, která je prodejcem nejširšího katalogového sortimentu kancelářských potřeb, občerstvení, drogerie, hygienických a úklidových prostředků v České republice.
Jako poděkování volí mnozí čeští zaměstnavatelé i kvalitní vína či dárkové sady psacích potřeb, kterými obdarovávají nejen podřízené, ale i obchodní partnery. „Právě kvůli stoupajícímu zájmu o tyto univerzální a nadčasové dárky jsme letos rozšířili nabídku,“ pokračovala Martínková ze společnosti Activa. Firma navíc nabízí možnost umístit na věci firemní logo nebo přidat osobní vzkaz.
V zahraničí vedou poukázky i drobnosti
Povaha vánočních darů se odvíjí od typu a velikosti firmy. V menších kolektivech vedou osobnější dárky. Cení se spíše originalita než cena. Ve společnostech, kde převažují mladí zaměstnanci, jsou oblíbeným darem například celoroční předplatná na hudební servery.
Za menší poplatek totiž lze pořídit prémiovou verzi bez reklam, takže podřízení mohou celý den poslouchat nerušeně hudbu dle svého výběru. V zahraničí jsou oblíbeným darem i věrnostní karty, na které zaměstnavatel vloží několik stovek korun. Držitel karty pak tento kredit používá při placení. Lze je pořídit například do kavárenských řetězců.
Novým trendem jsou vánoční besídky
Tradičně oblíbenou formou poděkování jsou i vánoční večírky. Ty vloni v Česku uspořádalo okolo sedmdesáti procent firem. Obecně ale vede spíše umírněné posezení či zážitkový večer spojený například s degustací vína než divoké a finančně náročné párty s baviči a šampaňským.
Nově se také přidávají odpolední besídky pro děti zaměstnanců. „V poslední době poptává stále více firem drobné balíčky pro děti. Mnohdy navíc připravujeme dárky i pro různé věkové kategorie a odlišné balíčky pro holky a pro kluky,“ popsala marketingová manažerka Jana Martínková.
Ačkoliv se podle dosavadních výsledků zdá, že českým firmám se letos celkově dařilo, na řadě míst se bude i tak šetřit. Mnozí zaměstnanci tedy nedostanou nic. Například v loňském roce se to týkalo více než dvaceti procent společností.