2. září 1919: chaos na silnicích je neudržitelný, do křižovatek vstupují muži s pendrekem
2. září 2013 06:00
Regulovčík roku
Soutěž dopravních policistů, letos se koná již pátý ročník.
Kromě teoretických znalostí prokazují soutěžící také své praktické dovednosti na křižovatkách, kde řídí dopravu.
Krajská kola se letos již uskutečnila, z každého postoupili dva policisté do celorepublikového finále, které se uskuteční v září.
Během léta 1919 byly pro řízení pražského provozu vycvičeny téměř tři desítky mužů.
Ti měli při práci na sobě modročernou uniformu s přilbicí a pořadí jízdy určovaly každému autu zvlášť pomocí gumového obušku.
Práce to nebyla nijak jednoduchá, protože do té doby vstupovali chodci do silnic, jak se jim zachtělo a proplétali se mezi kočáry, tramvajemi, koňskými povozy a také samozřejmě auty.
První semafor začal v Praze fungovat až o osm let později u Masarykova nádraží a byl na ruční přepínání.
Počet semaforů se postupně zvyšoval, ale nijak závratný tempem. Na začátku druhé světové války jich bylo v Praze už 18. V současnosti řídí provoz na křižovatkách zhruba šest stovek semaforů.